Distansarbete i pandemins spår: Nytt avsnitt av CLOO-podden ute

Illustration med person i kavaj. Text: "CLOO - Centrum för ledning i offentliga organisationer".

Nu finns ett nytt avsnitt av Centrum för ledning i offentliga organisationers podd CLOO-podden ute. I detta avsnitt berättar Malin Espersson, Alina Lidén och Ulrika Westrup om deras forskning kring distansarbete under pandemin.

Detta är det tredje avsnittet i podden, som tidigare har haft avsnitten Den expanderande och eleverade administrationen och Ledarskap i skolan – När rektor blir maskinist flipperkula och målsökande missil.

Alla avsnitt går att lyssna på här!

Du hittar dem även på streamingtjänster som Spotify och Apple Podcasts.

Om Avsnittet: Distansarbete i pandemins spår

Under pandemin tvingades många anställda in i nya vanor, då organisationer uppmanades att låta sina anställda arbeta hemifrån och all kommunikation skedde digitalt. Vilka konsekvenser fick detta för de sociala relationerna på arbetsplatserna och vad har hänt sedan dess, när anställda åter kan mötas fysiskt? I det här avsnittet samtalar professor Johan Alvehus med forskarna Malin Espersson, fil.dr i sociologi, Alina Lidén, fil.dr. i industriell ekonomi och management och Ulrika Westrup, docent i tjänstevetenskap, verksamma vid Institutionen för tjänstevetskap vid Lunds universitet som i en unik studie genomförd under pandemin kring dessa frågor. Forskarna blickar också in i framtiden och siar om vilka mönster och vilka vanor som kommer att följa med oss och vilka utmaningar organisationer står inför i det ”nya normala”.

Avsnittet på Acast.