Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

The Fashion Market: Fashion Communication and Sustainability

SESA02, fristående kurs, 5 hp

Är du intresserad av modekommunikation i relation till hållbarhet? Är du redan yrkesverksam inom modebranschen och vill fördjupa dina kunskaper? Eller är du aktiv student som vill bredda din utbildning? Sök då till vår fristående kurs The Fashion Market: Fashion Communication and Sustainability (5 hp).

Kursens syfte är att studenten ska tillägna sig kunskap om och förståelse för modekommunikation, mer specifikt modekommunikation i relation till hållbarhet och strategier för hållbara och cirkulära textiler inom modeindustrin. Kursen syftar vidare till att utifrån teorier inom modekommunikation skapa förståelse kring hur modebranschen relaterar till hållbarhetskommunikation till digitalisering och förändringar i dagens kommunikationslandskap. Kursen belyser och problematiserar hur hållbarhet på modets marknad kommuniceras, såväl via digitala som fysiska kommunikationskanaler. Utifrån ett kritiskt perspektiv får studenterna öva på att granska och reflektera kring hur hållbarhetsaspekter inom modeindustrin kommuniceras.

Denna kurs ges på engelska (distans, kvällstid och halvfart) och är på grundnivå. Inga förkunskapskrav krävs.
Kursen går vårterminen 2024, 20 mars – 2 juni, under läsperiod 3 och 4.

Läs mer om kursen på vår engelska webbplats (länk)

Vi erbjuder även den fristående kursen The Fashion Market: Innovation and Fashion Forcasting.

Sök kurserna på antagning.se. Klicka här för att komma direkt till kurserna.