Chefskap när det råder osäkerhet – Webbinarium med CLOO

Illustration med person i kavaj framför ett mötesrum. Text: CLOO. Webbinarium 3 maj.

Hur ska man som chef navigera kring osäkerhet och förändringar i organisationen? I ett kommande webbinarium med CLOO får du som praktiker användbara tips från Magnus Lindén, docent vid institutionen för psykologi och medlem i CLOO.

Chefers förmåga att hantera osäkerhet är en viktig faktor för att minska effekterna av kriser eller förändringar i offentliga organisationer. Denna förmåga handlar inte så mycket om att chefer skall försöka undvika risker helt och hållet utan snarare om att de blir experter på att verka i osäkra miljöer. För att arbeta mot detta mål finns det flera metoder och strategier att tillgå som fokuserar antingen på medarbetarna eller på ledningsstyrt förändringsarbete.

I ett kommande webbinarium kommer Magnus Lindén presentera forskning och strategier för att ur ett chefsperspektiv göra arbetsplatsen mer resilient vid förändring och kris. Magnus är medlem i CLOO, Centrum för ledning i offentliga organisationer, ett tvärtvetenskapligt forskarnätverk med bas på Lunds universitets Campus Helsingborg.

- Något som utmärker vårt arbete är att vi gör praktiknära forskning, berättar Ulrika Westrup, Docent i tjänstevetenskap och forskningskoordinator för CLOO. Tillsammans med organisationer kan vi skapa gemensam kunskap genom att till exempel genomföra ett forskningsprojekt, leda en forskningscirkel, skriva en rapport eller vara ett bollplank i olika frågor relaterade till våra kunskapsområden.

Webbinarium – Chefsskap när det råder osäkerhet

När? 3 maj, kl 13:00 - 14:00

Var? Webbinarium på Zoom. Anmäl dig för att få länk. Anmälan sker på denna sida.