Hållbarhet, teknologi och välmående i ny bok om konsumtion

Bild på boken som står på en bänk. I bakgrunden är en oskarp klädaffär.
Den nya boken Future of Consumption ger insyn i framtiden för retail och konsumtion baserat på tre framtidstrender.

Handelsindustrin är i konstant förändring och har så varit under de senaste decennierna. Teknologi, hållbarhet och konsumenternas välmående har påverkat och fortsätter påverka handel och konsumtion. Vad kommer vara viktigt för framtidens konsumenter? Och hur ska handeln kunna erbjuda dem de kundupplevelser de efterfrågar? Genom 24 kapitel behandlas frågan om framtidens konsumtion i denna nya open access-bok.

– Detaljhandel och konsumtion är sammanlänkade, men de har ofta studerats på olika sätt av separata forskargrupper snarare än att ses som integrerade. Denna bok vill ändra på det genom att undersöka hur tre konsumtionstrender kan komma att förändra handeln, säger Emma Samsioe som är redaktör för boken tillsammans med Kristina Bäckström vid Institutionen för tjänstevetenskap och Carys Egan-Wyer från företagsekonomiska institutionen, Lunds universitet

Om boken

Boken, The Future of Consumption: How technology, sustainability and wellbeing will transform retail and customer experience, presenterar tre framtida trender inom konsumtion: teknologi, hållbarhet och välmående, och diskuterar vilken påverkan dessa trender kommer ha på sättet som vi handlar. Genom att blanda akademiska perspektiv med reflektioner från aktörer inom näringslivet utforskar boken brännande frågor inom handel och konsumtion.

Boken passar som läsning för handlare som vill veta hur framtidens konsumtionstrender kommer påverka industrin. Den passar också studenter och forskare inom handel och konsumtion som vill få bättre förståelse för hur dessa fält är sammanlänkade.

Boken finns tillgänglig som open access via Lunds universitets forskningsportal!
Klicka här för att hämta ditt exemplar.

Carys Egan-Wyer pratar om boken The Future of Consumption