Ida blir årets tredje doktor i tjänstevetenskap

Ida de Wit Sandström med opponenten docent Lars Kaijser från Stockholms universitet

Fredagen den 7 december disputerade Ida de Wit Sandström i tjänstevetenskap med avhandlingen Kärleksaffären: Kvinnor och köpenskap i kustens kommers.

Opponent var docenten i etnologi Lars Kaijser från Stockholms universitet. Betygsnämnden utgjordes av docent Johan Hagberg, företagsekonomi vid Göteborgs universitet, docent Sofia Ulver, företagsekonomi vid Lunds universitet samt docent Filippa Säwe, service management och tjänstevetenskap vid Lunds universitet.

Ida de Wit Sandström är den tredje doktor som disputerat vid Institutionen för service management och tjänstevetenskap under 2018, och den elfte sedan institutionen grundades år 2000.

Avhandlingen Kärleksaffären: Kvinnor och köpenskap i kustens kommers är publicerad på Makadam förlag.

Professor Cecilia Fredriksson och docent Erika Andersson Cederholm handledde Ida de Wit Sandström. Betygsnämnde utgjordes av docenterna Johan Hagberg från Göteborgs universitet, Filippa Säwe och Sofia Ulver från Lunds universitet.
Professor Cecilia Fredriksson och docent Erika Andersson Cederholm handledde Ida de Wit Sandström. Betygsnämnden utgjordes av docenterna Johan Hagberg från Göteborgs universitet, Filippa Säwe och Sofia Ulver från Lunds universitet.

Opponenten Lars Kaijser gav ordet till betygsnämnden