Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Ola Thufvesson.

Ola Thufvesson

Universitetslektor

Ola Thufvesson.

Can Future Shopping Experiences Be Present in the Past? The Case of a Local High Street

Författare

  • Ola Thufvesson
  • Devrim Umut Aslan

Redaktör

  • Kristina Bäckström
  • Carys Egan-Wyer
  • Emma Samsioe

Summary, in Swedish

Kan framtidens shoppingupplevelse redan ha varit här? Ja mycket av det som av både upplevelse- och hållbarhetsskäl anses tillhöra framtidens konsumtion dominerade butikslokalerna i svenska städer för hundra år sedan. Det såldes livsmedel i lösvikt, man behövde handla dagligen eftersom ingen hade kylskåp hemma och det fanns många verkstäder och skräddare där man beställde precis det man behövde (och hade råd med).

Avdelning/ar

  • Institutionen för tjänstevetenskap
  • Avdelningen för modevetenskap

Publiceringsår

2023

Språk

Engelska

Sidor

359-372

Publikation/Tidskrift/Serie

The Future of Consumption : How Technology, Sustainability and Wellbeing will Transform Retail and Customer Experience

Dokumenttyp

Del av eller Kapitel i bok

Förlag

Palgrave Macmillan

Ämne

  • Social Sciences Interdisciplinary

Nyckelord

  • konsumtion, stadsmiljö

Aktiv

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISBN: 978-3-031-33246-3
  • ISBN: 978-3-031-33245-6