Publikationer
Visar av publikationer. Sorterade efter år och sen titel.
Nya samarbetsformer för främjande av trygg handel i utsatta områden
Cecilia Cassinger, Ola Thufvesson, Carin Rehncrona, Ulf Silbersky
(2023)
RapportLucky Cat: Place branding in vulnerable areas.
Cecilia Cassinger, Ola Thufvesson
(2023)
Konferensbidrag: abstractEnacting safe places – A study of (im)balancing acts in everyday city centre management
Cecilia Cassinger, Ola Thufvesson
(2023) Journal of Place Management and Development, 16
Artikel i tidskriftWhich architectural style makes an attractive streetscape? Aesthetic preferences among city centre managers
Henrik Loodin, Ola Thufvesson
(2023) Journal of Urban Design, 28 p.25-43
Artikel i tidskriftCan Future Shopping Experiences Be Present in the Past? The Case of a Local High Street
Ola Thufvesson, Devrim Umut Aslan
(2023) The Future of Consumption : How Technology, Sustainability and Wellbeing will Transform Retail and Customer Experience , p.359-372
Del av eller Kapitel i bokThe relationship between retail stores and public safety in disadvantaged areas in Sweden
Cecilia Cassinger, Carin Rehncrona, Ola Thufvesson
(2022)
Konferensbidrag: abstractEn framtida innovationsmiljö för Life Science i Helsingborg : -vision för Helsingborgs lasarett 2030
Ola Thufvesson, Niklas Paulsson
(2022)
RapportThe role of retail establishments for perceived safety in deprived urban environments
Carin Rehncrona, Cecilia Cassinger, Ola Thufvesson
(2022) , p.27-27
Konferensbidrag: abstractWhich architectural style makes an attractive streetscape? Aesthetic preferences among city centre managers
Henrik Loodin, Ola Thufvesson
(2022) Journal of Urban Design
Artikel i tidskriftSäkert! : Upplevd trygghet på svenska besöksmål
Cecilia Cassinger, Jörgen Eksell, Maria Månsson, Ola Thufvesson
(2021)
RapportSe stan bortom Sea U
Elisabeth Högdahl, Ola Thufvesson
(2021) Helsingborgs Dagblad , p.30-30
TidningsartikelTänk om vi hade Systembolaget som modell för mer svensk detaljhandel
Ola Thufvesson
(2020) Tänk om... : Forskningsrådets Spaning 2020 , p.33-39
RapportPhysical Store Development in the Era of Digitalization : Experiential Learning in Collaboration with City Center Management
Carin Rehncrona, Ola Thufvesson
(2020) Journal for Advancement of Marketing Education, 27 p.17-21
Artikel i tidskriftStrategier för att skapa en attraktiv plats
Ola Thufvesson
(2020) En perfekt plats. Rapport från forskninsprogrammet "Framtidens fysiska mötesplats" , p.25-29
RapportGeographies of fear – visitors’ perceptions of safety in urban destinations
Cecilia Cassinger, Jörgen Eksell, Maria Månsson, Ola Thufvesson
(2019)
Konferensbidrag: abstractRetail Destination : Centrum för handelsforskning vid Lunds universitet
Cecilia Fredriksson, Johan Anselmsson, Devrim Umut Aslan, Christian Fuentes, Lisa Källström, et al.
(2019)
RapportGeographies of fear – communicating safety in urban destinations
Cecilia Cassinger, Maria Månsson, Jörgen Eksell, Ola Thufvesson
(2019)
Konferensbidrag: abstractStadskärnan utan butiker - normaltillståndets återkomst?
Ola Thufvesson
(2019) Spaning om stadens utveckling : Svenska stadskärnor, forskningsrådets spaning 2019 , p.49-53
RapportStadskärnan - en historisk spaning
Ola Thufvesson
(2019) Spaning om stadens utveckling : Svenska stadskärnor, forskningsrådets spaning 2019 , p.12-13
RapportMediatization of terror attacks and city brand image: A study of the Stockholm attack and the ’Last Night in Sweden’ event
Cecilia Cassinger, Jörgen Eksell, Maria Månsson, Ola Thufvesson
(2018)
Konferensbidrag: abstractThe narrative rhythm of terror: : A study of the Stockholm terrorist attack and the 'Last Night in Sweden' event
Cecilia Cassinger, Jörgen Eksell, Maria Månsson, Ola Thufvesson
(2018) International Journal of Tourism Cities, 4 p.484-494
Artikel i tidskriftSociala medier gör oss rädda
Cecilia Cassinger, Ola Thufvesson
(2018) Helsingborgs Dagblad
Artikel i tidskriftThe mediatized tourism city under terror: Dilemmas and strategies for destination management organisations
Cecilia Cassinger, Jörgen Eksell, Maria Månsson, Ola Thufvesson
(2018)
Konferensbidrag: abstractGågatubesökaren i semestertid: Vem, varför, hur?
Lena Eskilsson, Ola Thufvesson
(2017) Handelsstad i förvandling , p.42-59
Del av eller Kapitel i bokKonsumtion i farten: En studie av transportval vid inköpsresor
Lena Eskilsson, Ola Thufvesson
(2017) Handelsstad i förvandling , p.85-92
Del av eller Kapitel i bokKonsumtionsstaden : Ökad konsumtion - inte bara i företagens intresse
Ola Thufvesson
(2014) Konsumtionsrapporten
RapportPurshasing as an ongoing process: An explorationes of consumers practices in retail store settings
Ola Thufvesson, Kristina Bäckström, Cecilia Fredriksson
(2014)
Konferens - annatNär godshamn ska bli attraktiv stadsdel
Ola Thufvesson
(2013) Framtidskuster. Hållbar utveckling i kustsamhällen. , p.225-245
Del av eller Kapitel i bokReportage
Ola Thufvesson, Anders Johnson, Lotta Johansson
(2010) Den kreativa entreprenören i nordvästra Skåne förr och nu : en skrift från Framtidskommittén Skåne Nordväst , p.45-85
Del av eller Kapitel i bokVärda en omväg. Profilbutiker, platsutveckling och attraktionsskapande
Lena Eskilsson, Ola Thufvesson
(2010) Butiken. Upplevelse, organisering och plats , p.189-211
Del av eller Kapitel i bokSmaka på Skåne, processutvärdering av projektet Smaka på Skåne
Ann-Charlotte Svärd, Jan-Henrik Nilsson, Ola Thufvesson
(2007)
RapportHär börjar kontinenten
Ola Thufvesson
(2007) Helsingborg. Här börjar kontinenten , p.13-25
Del av eller Kapitel i bokKreativitetens yttre villkor : Miljöer, rörlighet och nobelpristagare
Ola Thufvesson
(2006) Meddelanden från Lunds universitets geografiska institution. Avhandlingar, 161
DoktorsavhandlingFjärde staden. Placemarketing Helsingborg
Ola Thufvesson
(2006) Skrifserie samarbete Helsingbors stad och Lunds Universitet Campus Helsingborg, nr 1 2006
BokStaden som upplevelserum
Ola Thufvesson
(2002) Upplevelsens materialitet , p.91-108
Del av eller Kapitel i bok
Min profil i LUCRIS
Läs mer om min forskning i Lunds universitets forskningsportal.