Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Ola Thufvesson.

Ola Thufvesson

Universitetslektor

Ola Thufvesson.

Fjärde staden. Placemarketing Helsingborg

Författare

  • Ola Thufvesson

Summary, in Swedish

Boken fungerar både som en allmän lärobok/forskningsöversikt i placemarketing och som en mer lokal inspirationsbok för Helsingborgsregionen. Boken behandlar bland annat stadsutveckling, sätt att räkna städers befolkning, stadens form och utseende, regional konkurrens, näringslivsutveckling, hur bilder formar städer samt diverse kreativietsaspekter som används för att befrämja utveckling av städer.

Avdelning/ar

  • Institutionen för tjänstevetenskap

Publiceringsår

2006

Språk

Svenska

Publikation/Tidskrift/Serie

Skrifserie samarbete Helsingbors stad och Lunds Universitet Campus Helsingborg, nr 1 2006

Dokumenttyp

Bok

Förlag

Näringslivs och Marknadsavdelningen, Helsingborgs stad

Ämne

  • Social Sciences Interdisciplinary

Nyckelord

  • regional konkurrens
  • stadsutveckling
  • upplevelse
  • attraktivitet som lokaliseringsfaktor
  • stadsbyggande
  • placemarketing

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISBN: 978-91-85663-00-2