Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Klas Hjort.

Klas Hjort

Universitetslektor

Klas Hjort.

Så kan e-handeln fixa returerna

This is how e-retailers can fix returns

Författare

  • Stefan Karlsson
  • Daniel Hellström
  • Klas Hjort
  • Pejvak Oghazi

Summary, in Swedish

Att returer är en huvudvärk för e-handelsföretagen är inget nytt samtalsämne. Men strategierna för att hantera sina returer talas det mindre om. Lärdomen från den sammantagna forskningen från de senaste tio åren pekar däremot åt ett relativt tydligt håll för e-handlaren. Här kommer sex råd om vad de bör tänka på när de bygger sin strategi för returhantering.

Avdelning/ar

  • Förpackningslogistik

Publiceringsår

2020-12-11

Språk

Svenska

Sidor

20-21

Publikation/Tidskrift/Serie

Supply Chain Effect

Volym

2020

Issue

6

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Ämne

  • Transport Systems and Logistics

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 2000-8457