Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Klas Hjort.

Klas Hjort

Universitetslektor

Klas Hjort.

Konsumentreturer i digital handel : Balansakt i tre dimensioner

Product returns in e-commerce : A balancing act

Författare

  • Daniel Hellström
  • Klas Hjort
  • Stefan Hall Karlsson
  • Pejvak Oghazi

Summary, in Swedish

Att en stor mängd köpta produkter returneras är ett problem som många
i handeln finner ekonomiskt ohållbart i längden. Dessvärre är kunskapsutvecklingen
kring konsumentreturer och dess hanteringsprocess mycket
begränsad. Med detta som utgångspunkt är syftet med forskningsprojektet
att utveckla ny kunskap om hur konsumentreturer och dess
hanteringsprocess kan bidra till värdeskapande för e-handelsföretag
och konsumenter.

Avdelning/ar

  • Förpackningslogistik

Publiceringsår

2017-05-01

Språk

Svenska

Dokumenttyp

Rapport

Förlag

Handelsrådet

Ämne

  • Other Engineering and Technologies not elsewhere specified
  • Business Administration

Status

Published

Projekt

  • Value Creation in Internet Retail Returns Management

Report number

2015