Klas Hjort
Universitetslektor
Konsumentreturer i digital handel : Balansakt i tre dimensioner
Product returns in e-commerce : A balancing act
Författare
Summary, in Swedish
Att en stor mängd köpta produkter returneras är ett problem som många
i handeln finner ekonomiskt ohållbart i längden. Dessvärre är kunskapsutvecklingen
kring konsumentreturer och dess hanteringsprocess mycket
begränsad. Med detta som utgångspunkt är syftet med forskningsprojektet
att utveckla ny kunskap om hur konsumentreturer och dess
hanteringsprocess kan bidra till värdeskapande för e-handelsföretag
och konsumenter.
i handeln finner ekonomiskt ohållbart i längden. Dessvärre är kunskapsutvecklingen
kring konsumentreturer och dess hanteringsprocess mycket
begränsad. Med detta som utgångspunkt är syftet med forskningsprojektet
att utveckla ny kunskap om hur konsumentreturer och dess
hanteringsprocess kan bidra till värdeskapande för e-handelsföretag
och konsumenter.
Avdelning/ar
- Förpackningslogistik
Publiceringsår
2017-05-01
Språk
Svenska
Länkar
Dokumenttyp
Rapport
Förlag
Handelsrådet
Ämne
- Other Engineering and Technologies not elsewhere specified
- Business Administration
Status
Published
Projekt
- Value Creation in Internet Retail Returns Management
Report number
2015