Elisabeth Högdahl.

Elisabeth Högdahl

Elisabeth Högdahl.

Mångfald är ingen vision där man kan vara för eller emot, utan handlar om att människor är både lika och olika.

• Elisabeth Högdahl
  • Love Hetz
  • Jenny Mörk
  • Lisa Olsson

Summary, in Swedish

Artikeln publicerades på debattsidan och problematiserar föreställningen att "mångfald" kan vara en politisk vision. Artikeln pläderar för att det är ett allmänmänskligt tillstånd. Utgångspunkten är Helsingborgs första mångfaldsvecka som gick av stapeln detta år, och där författarna var drivande.

• Institutionen för tjänstevetenskap

2015-09-27