Elisabeth Högdahl.

Elisabeth Högdahl

Elisabeth Högdahl.

Maria Zoegas kaffe, nyskrivning av historiken för Zoegas kaffe, reklamkampanj.

• Anja Petersen

Other contributions

• Elisabeth Högdahl

Summary, in Swedish

Zoegas kaffe skapade kaffesorten Maria Zoega, som lanserades i slutet av september 2018. Detta kaffe var en direkt följd av företagets samverkan med projektet "Normkritiska perspektiv på lokal historia" där det under projektets försorg togs fram ny information som visade på Maria Zoegas betydelse för kaffeföretaget. Denna information ledde till att företagets historia skrevs om, att det lanserades ett nytt kaffe, och en landsomfattande reklamkampanj med namn "Förlåt Maria".

• Institutionen för tjänstevetenskap

2018-09

• Humanities
  • Social Sciences