Elisabeth Högdahl.

Elisabeth Högdahl

Elisabeth Högdahl.

Att ge grönt ljus till tjejer : En metoddiskussion utifrån projektet Equalizer - för jämställda och inkluderande aktivitetsplatser.

• Elisabeth Högdahl
  • Karin Book

Summary, in Swedish

Artikeln diskuterar den metod med "normstörningar" i fokus som utarbetats i forskningsprojektet Equalizer. Artikeln problematiser också på vilket sätt vi skapar normer för platstagande på offentliga platser, men också när det handlar om vem som får ta plats och vem som ska flytta på sig.

• Institutionen för tjänstevetenskap

Sidor