Elisabeth Högdahl.

Elisabeth Högdahl

Universitetslektor

Elisabeth Högdahl.

Interpretation of the SafeGrowth method from a police perspective. : Possibilities and hindrances in local crime prevention initiatives

Implementeringen av SafeGrowth-metoden från ett polisperspektiv : Möjligheter och hinder i lokal brottsprevention

• Kristofer Nilsson
  • Charlotta Thodelius
  • Elisabeth Högdahl

Summary, in Swedish

Artikeln bygger på en utvärdering som gjordes 2021-2022 när den brottspreventiva metoden SafeGrowth testades i området Drottninghög. Artikel utgår från ett polisperspektiv och visar på möjligheter med metoden, men också svårigheten att implementera en metod utvecklad i en specifik kontext, i andra miljöer.

Avdelning/ar

• Institutionen för tjänstevetenskap

Publiceringsår

2023-12-15