Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Cecilia Fredriksson.

Cecilia Fredriksson

Professor

Cecilia Fredriksson.

Att ta en tugga av havet. Om blå åkrar, grön ekonomi och den smarta tångens svåra resa

Författare

  • Cecilia Fredriksson
  • Filippa Säwe

Summary, in English

The marine environment has an important role to play in the change-over to a green economy where the blue fields of the sea can form new and ex- panded cultivation spaces. Over the recent years there has been an increasing interest for seaweed as food in Europe. In this article we follow the sea- weed’s journey into the Swedish cuisine by letting it lead us to different places and actors. Seaweed are perceived as timeless and trivial, but is often presented as authentic and forward-looking. Sea- weed are described as healthy and useful, but also as dirty and toxic. Seaweed is a contradictory phe- nomenon and it has like other natural resources the ability to organize culture and society.

Avdelning/ar

  • Institutionen för tjänstevetenskap

Publiceringsår

2020-12-27

Språk

Svenska

Sidor

70-75

Publikation/Tidskrift/Serie

Kulturella perspektiv

Volym

4

Issue

29

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

Föreningen Kulturella perspektiv

Ämne

  • Ethnology
  • Economic Geography

Nyckelord

  • seaweed
  • marine resources
  • sustainable markets
  • ecopreneurship
  • algae

Aktiv

Published

Projekt

  • Marine food resources for new markets

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 1102-7908