Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Strategiskt lyssnande får toppbetyg

Foto av framsidan till boken Strategiskt lyssnande.
"Strategiskt lyssnande – Så blir chefer, medarbetare och organisationer bättre på att lyssna." av Mats Heide och Anette Svingstedt.

Anette Svingstedts uppmärksammade bok "Strategiskt lyssnande – Så blir chefer, medarbetare och organisationer bättre på att lyssna" har fått toppbetyg av Bibliotekstjänst (BTJ).

Det var i julinumret av BTJ-häftet som boken fick 5 av 5 med utlåtandet:

"Författarna beskriver enkelt och koncist hur viktigt lyssnandet är för en organisations förändrings- och utvecklingsförmåga och ger exempel på hur, när, var och ur vems perspektiv konsten att lyssna blir ett verktyg för förtroende, sammanhållning och framåtskridande. Helhetsbetyg 5 av 5." Uno Nilsson, BTJ-häftet nr 15, 2023. 

Boken, skriven tillsammans med professor Mats Heide från Institutionen för strategisk kommunikation, har även blivit nominerad till Årets marknadsföringsbok 2023 (Sveriges marknadsförbund) och Årets HR-bok 2023 (HR-föreningen).

Om CLOO:s verksamhet

Anette Svingstedt och Mats Heide ingår båda i forskningsnätverket CLOO. CLOO står för Centrum för ledning i offentliga organisationer och är ett nätverk inom Lunds universitets med fokus på forskning kring bland annat ledarskap, medarbetarskap, professioner, makt, kommunikation, styr- och organiseringsidéer. CLOO strävar efter att öka kunskapen om de komplexa utmaningar som offentliga organisationer står inför. Deras ambition är att på olika sätt undersöka, diskutera och sprida kunskap om hur tjänsteverksamheter inom offentlig sektor leds, styrs och organiseras.

Läs mer om CLOO här.