I ett webbinarium den 10 juni presenterade docent Charlotte Simonsson och professor Mats Heide vad som krävs för att öka medarbetarnas kommunikativa engagemang. Bland annat lyfte de frågorna:
• Vad är en kommunikativ organisation? Vad har kommunikationen för värde för organisationer?
• Vilken roll har chefer, medarbetare och kommunikation i att skapa förtroende?
• Vad betyder digitaliseringen för förtroendeskapande kommunikation?
Charlotte Simonsson och professor Mats Heide är medlemmar i CLOO, Centrum för ledning i offentliga organisationer, ett tvärtvetenskapligt forskarnätverk med bas på Lunds universitets Campus Helsingborg.
- Något som utmärker vårt arbete är att vi gör praktiknära forskning, berättar Ulrika Westrup, Docent i tjänstevetenskap och forskningskoordinator för CLOO. Tillsammans med organisationer kan vi skapa gemensam kunskap genom att till exempel genomföra ett forskningsprojekt, leda en forskningscirkel, skriva en rapport eller vara ett bollplank i olika frågor relaterade till våra kunskapsområden.
Webbinarium – Strategisk kommunikation som bygger relationer och förtroende
Ta del av powerpoint-presentationen från webbinariet
Se hela webbinariet i efterhand