Tullia Jack.

• Kirsten Gram-Hanssen
  • Milena Buchs

Summary, in English

Single occupancy households consume more resources per capita, and demographics suggest single occupancy is now widespread in many countries. Environmental policies need to adjust to include per capita consumption to account for occupancy and efficient use of resources. Diana Ivanova, Tullia Jack, Milena Büchs and Kirsten Gram-Hanssen explain how the sharing of resources at domestic, neighbourhood and urban scales can have positive environmental and social impacts.

Avdelning/ar

• Sociologi
  • SASNET
  • Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap