Katja Lindqvist.

Katja Lindqvist

Universitetslektor, docent

Katja Lindqvist.

Grundkartläggning av konst- och kulturutbildningar i Skåne : Rapport för Region Skånes kulturförvaltning

• Katja Lindqvist
  • Anni Reponen

Summary, in Swedish

Denna rapport har sammanställts på uppdrag av Region Skånes kulturförvaltning under perioden mars – september 2022. Kartläggningsuppdraget är en del i Region Skånes arbete med att stärka samverkan mellan kultur- och utbildningssektorn inom utvecklingsområdet konstnärligt skapande. Syftet med rapporten är att ge en både övergripande och detaljerad bild av befintlig utbildningsinfrastruktur i Skåne, för både barn, ungdomar och vuxna, samt att ge ett kunskapsunderlag för vidare arbete med frågor som gäller förutsättningar för framtidens kulturskapare, särskilt vad gäller utbildnings- och kompetensutvecklingsfrågor. Detta innebär även en undersökning av befintliga yrkesverksammas och organisationers uppfattning om brister och behov av utbildning och fortbildning inom olika konstartsområden.

Avdelning/ar

• Institutionen för tjänstevetenskap
  • CIRCLE
  • Avdelningen för konsthistoria och visuella studier