"Tack vare utbildningen har jag mycket att välja mellan i framtiden"

Andrea El Jouni läser service management med inriktning turism och hotell och känner att hon har hamnat på en plats där hon kan inspireras och utvecklas. Hon har en positiv bild av framtiden och vill arbeta med marknadsföring eller HR efter utbildningen.

Varför valde du att studera service management på Lunds universitet?

Jag valde att studera service management på Lunds universitet eftersom jag kände att utbildningen och skolan passade mig och mötte mina förväntningar. Det är en väldigt inspirerande plats där jag känner att jag kan utvecklas och samla på mig nya kunskaper som faktiskt används i arbetslivet.

Vad gillar du mest med din utbildning?

Jag uppskattar att den är väldigt bred, vilket ger mig väldigt mycket kunskap inom ett flertal ämnen som faktiskt är användbara i arbetslivet.

Vad vill du berätta för den som funderar på att service management?

Jag rekommenderar utbildningen då det är en bra sammanhållning och gemenskap. Utbildningen är ganska unik i sin variation av kurser du läser allt från marknadsföring, ekonomi, organisation till ledarskap. Det är perfekt om du inte riktigt vet vad du vill arbeta med du får en bred bild av vad som finns på arbetsmarknaden och är därför inte begränsad. Mitt bästa tips är att våga testa något nytt och ge inte upp - fortsätt kämpa!

Vad hoppas och tror du att du arbetar med om fem år?

Om fem år jobbar jag förhoppningsvis med det jag brinner för vilket är marknadsföring eller HR. Tack vare utbildningen har jag som sagt mycket att välja mellan vilket känns bra att veta!

Andrea El Jouni

Namn: Andrea El Jouni