– Kunskapen om besöksnäring och destinationsutveckling i utsatta områden är begränsad, särskilt i en nordisk kontext. Vi hoppas kunna bidra med goda exempel, innovationer och nya erfarenheter som kan ligga till grund för rekommendationer och beslutsfattande inom svensk besöksnäring. Planen är att sammanfatta resultaten i bokform, de ska också presenteras i vetenskapliga tidskrifter, säger Cecilia Cassinger, projektledare, till BFUF.
Projektet heter "Utkantens attraktivitet – en studie om besöksnäringens förutsättningar i utsatta områden".
Läs mer om projektet på BFUF.se.
Medverkande
Cecilia Cassinger, fil.dr i företagsekonomi med inriktning mot marknadsföring, docent vid institutionen för strategisk kommunikation, Lunds universitet, cecilia [dot] cassinger [at] isk [dot] lu [dot] se (cecilia[dot]cassinger[at]isk[dot]lu[dot]se)
Ola Thufvesson, fil.dr i kulturgeografi, institutionen för tjänstevetenskap, Lunds universitet ola [dot] thufvesson [at] ses [dot] lu [dot] se (ola[dot]thufvesson[at]ses[dot]lu[dot]se)
Andrea Lucarelli, fil.dr i företagsekonomi med inriktning mot platsmarknadsföring, docent vid Stockholm Business School, Stockholms universitet andrea [dot] lucarelli [at] sbs [dot] su [dot] se (andrea[dot]lucarelli[at]sbs[dot]su[dot]se)