Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Besök från Service management-alumner under karriärmässa

Mässa med olika montrar och människor som diskuterar. Foto

23 mars genomfördes Agora-dagen på Campus Helsingborg, en arbetsmarknadsdag som arrangeras av studenter för studenter med fokus på de som läser service management och strategisk kommunikation. Som en årlig tradition innebar Agoradagen möjlighet att träffa alumner och höra vad de gjort sedan examen.

Två personer ler mot kameran. I bakgrunden syns roll-up med AW-logga. Foto.
Linnea Murmark och Julia Fonsell från Academic Work.

– Jag fick faktiskt upp ögonen för Academic work här på Agoradagen för ett par år sedan. Vi är idag några stycken från programmet som jobbar där och det är många av våra kunder som säger ”Det är service management studenter vi vill ha”. Det är många i området som har bra koll på utbildningen, säger Julia Fonsell. Hon och Linnea Murmark tog examen från Service management med inriktning Hälsa 2020 respektive 2021 och jobbar idag på Academic work som Staffing and recruitment assistant manager och Consultant manager. De ansvarar för rekryteringsprocesser och är stöd åt konsulter på uppdrag. 

Person som ser glad ut vid ett mässbord. I bakgrunden syns roll-up med Nowaste-logga. Foto.
Fredrik Elmström från Nowaste.

– Just nu expanderar vi och måste anställa flera nya duktiga logistiker för att ta hand om våra kunder, det är roligt! Vi hoppas på att hitta några lämpliga kandidater här, säger Fredrik Elmström som är Systemspecialist på Nowaste Logistics. Fredrik läste Service management med inriktning retail och började på Nowaste redan under studierna. Efter examen började han som marknadschef på ett annat företag men kom sedan tillbaka till Nowaste och fick så småningom den tjänsten han har idag. Han upplever att han fick mycket kött på benen från utbildningen och att bredden har gjort att han kunnat byta roller både inom och utanför företaget. 

Tre personer håller varandra om axlarna. De har på sig rosa t-shirts med EF-logga. Foto.
Hanna Jeansson, Mathilda Olsson och Amanda Nilsson från EF Education First..jpg

– Jag var på utbyte i Sydney under termin 5 och kände att jag ville utomlands igen. Jag tror att just Turism & hotell var en bra ingång för det här jobbet, säger Mathilda Olsson som jobbar som Executive Assistant och Project manager på EF Education First i Zürich. Mathilda studerade Service management med inriktning Turism & Hotell. Med sig i montern hade hon två av sina kollegor från Zürich, Hanna Jeanssen och Amanda Nilsson som även de är alumner från Service Management – Hanna från retail och Amanda från Turism & hotell. 

Person i en mässmonter. I bakgrunden syns Hemfrids logga. Foto.
Elsa Falck från Hemfrid.

– Många av de typer av tjänster vi annonserar passar perfekt för en service management-student och det är därför vi är här idag. Förutom våra utannonserade tjänster tar vi även emot praktikanter och har ett trainee-program, säger Elsa Falck, Project coordinator på Hemfrid. Elsa studerade Service management med inriktning retail och tog examen 2019. Hon började som sommarvikarie på Hemfrid och fick sedan rollen som bemmaningschef innan hon fick sin nuvarande roll som Project coordinator.