Beijing Technology and Business University

KINA

Beijing Techonology and Business University (BTBU) har två campus i Beijing, Kina. Universitetet grundades 1950 och har ca 15 000 studenter.

Peking
BTBU biblioteket

Undervisningen på är på engelska men behärskar du kinesiska finns det möjlighet att välja de kurser som har kinesiska som undervisningsspråk. Hittills har studenter från samtliga våra program och inriktningar studerat vid BTBU, de första åkte dit hösten 2014.
Det man ska vara medveten om när det gäller studier vid BTBU är att kursutbudet på engelska är väldigt begränsat och det är inte alltid man hittar 30 hp som man kan tillgodoräkna in i sitt program här hemma.

Peking
BTBU