The browser you are using is not supported by this website. All versions of Internet Explorer are no longer supported, either by us or Microsoft (read more here: https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Please use a modern browser to fully experience our website, such as the newest versions of Edge, Chrome, Firefox or Safari etc.

Klas Hjorth.

Klas Hjort

Senior lecturer

Klas Hjorth.

Konsumentreturer i digital handel : Balansakt i tre dimensioner

Product returns in e-commerce : A balancing act

Author

  • Daniel Hellström
  • Klas Hjort
  • Stefan Hall Karlsson
  • Pejvak Oghazi

Summary, in Swedish

Att en stor mängd köpta produkter returneras är ett problem som många
i handeln finner ekonomiskt ohållbart i längden. Dessvärre är kunskapsutvecklingen
kring konsumentreturer och dess hanteringsprocess mycket
begränsad. Med detta som utgångspunkt är syftet med forskningsprojektet
att utveckla ny kunskap om hur konsumentreturer och dess
hanteringsprocess kan bidra till värdeskapande för e-handelsföretag
och konsumenter.

Department/s

  • Packaging Logistics

Publishing year

2017-05-01

Language

Swedish

Document type

Report

Publisher

Handelsrådet

Topic

  • Other Engineering and Technologies not elsewhere specified
  • Business Administration

Status

Published

Project

  • Value Creation in Internet Retail Returns Management

Report number

2015