Klas Hjort
Senior lecturer
Konsumentreturer i digital handel : Balansakt i tre dimensioner
Product returns in e-commerce : A balancing act
Author
Summary, in Swedish
Att en stor mängd köpta produkter returneras är ett problem som många
i handeln finner ekonomiskt ohållbart i längden. Dessvärre är kunskapsutvecklingen
kring konsumentreturer och dess hanteringsprocess mycket
begränsad. Med detta som utgångspunkt är syftet med forskningsprojektet
att utveckla ny kunskap om hur konsumentreturer och dess
hanteringsprocess kan bidra till värdeskapande för e-handelsföretag
och konsumenter.
i handeln finner ekonomiskt ohållbart i längden. Dessvärre är kunskapsutvecklingen
kring konsumentreturer och dess hanteringsprocess mycket
begränsad. Med detta som utgångspunkt är syftet med forskningsprojektet
att utveckla ny kunskap om hur konsumentreturer och dess
hanteringsprocess kan bidra till värdeskapande för e-handelsföretag
och konsumenter.
Department/s
- Packaging Logistics
Publishing year
2017-05-01
Language
Swedish
Links
Document type
Report
Publisher
Handelsrådet
Topic
- Other Engineering and Technologies not elsewhere specified
- Business Administration
Status
Published
Project
- Value Creation in Internet Retail Returns Management
Report number
2015