The browser you are using is not supported by this website. All versions of Internet Explorer are no longer supported, either by us or Microsoft (read more here: https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Please use a modern browser to fully experience our website, such as the newest versions of Edge, Chrome, Firefox or Safari etc.

Elisabeth Högdahl.

Elisabeth Högdahl

Senior lecturer

Elisabeth Högdahl.

Invigning av två ombyggda skolgårdar

Author

  • Elisabeth Högdahl

Other contributions

  • Karin Book
  • Åsa Samuelsson
  • Emma Pihl

Summary, in Swedish

Forskningsprojektet Equalizer 2.0 syftade till att förändra skolgårdar utifrån ett inkluderande och normkritiskt perspektiv, detta för att skapa större möjlighet till fysisk aktivitet och rörlighet hos unga människor. Dessa invigdes det angivna datumet på Fäladsgårdens skola och Östratornskolan i Lund.

Department/s

  • Department of Service Studies

Publishing year

2020-08-19

Language

Swedish

Document type

Other

Topic

  • Social Sciences

Keywords

  • Platsutveckling
  • Inkludering
  • Intersektionalitet
  • Normstörning

Status

Published

Project

  • Equalizer 2.0