"Kombinationen av teori och praktik gör det roligare att läsa"

Axel, Hedda och Agnes hade alla arbetat med service innan de valde att söka till grundkursen i service management. Med en fristående kurs blev det enkelt att testa på studier.

Varför valde ni att gå grundkursen i service management?

– Jag hade rest runt efter gymnasiet och sedan jobbat ett tag. Min mamma tipsade mig.

– Jag har en kompis som läser kandidatprogrammet i service management, så jag kände redan till ämnet.

De tycker att kursen var ett bra sätt att testa på både hur det var att studera över lag men också hur det var att läsa ett program inom service management. Hela grundkursen läses nämligen tillsammans med de cirka 200 studenter som går första terminen på kandidatprogrammet.

– Kombinationen av teori och praktik gör det roligare att läsa. Det känns som en kurs som passar oss som redan har erfarenhet av servicebranschen. Vi har ett annat perspektiv.

– Att bara läsa en termin var inte ett så stort steg för mig.

– Det är en bra första kurs att ta, man får en introduktion till de olika inriktningarna på programmet.

Tre studenter på grundkursen berättar