Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Ulrika Westrup

Ulrika Westrup

Universitetslektor

Ulrika Westrup

User-orientation in public service organizations : Making use of value as a thick concept

Författare

  • Pernilla Danielsson
  • Ulrika Westrup

Summary, in English

Value is a key concept in public service logic. However, exactly what the concept of value brings to public services, where the value of a service cannot be linked to a cost or a payment, has not received much attention. In this article, examples are shown of how value is expressed empirically by a corpus based on interviews with various stakeholders in a municipal service context. The study presents the value concept as a thick concept, and as a way of approaching user-orientation, but only if several value perspectives and timeframes are included, and if the user’s perspective (not user-perspective) is highlighted.

Avdelning/ar

  • Institutionen för tjänstevetenskap

Publiceringsår

2022-10-17

Språk

Engelska

Publikation/Tidskrift/Serie

Public Management Review

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

Taylor & Francis

Ämne

  • Other Social Sciences not elsewhere specified

Status

Epub

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 1471-9037