Webbläsaren som du använder stöds inte av denna webbplats. Alla versioner av Internet Explorer stöds inte längre, av oss eller Microsoft (läs mer här: * https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Var god och använd en modern webbläsare för att ta del av denna webbplats, som t.ex. nyaste versioner av Edge, Chrome, Firefox eller Safari osv.

Ulrika Westrup.

Ulrika Westrup

Universitetslektor, docent

Ulrika Westrup.

User-orientation in public service organizations : Making use of value as a thick concept

Författare

  • Pernilla Danielsson
  • Ulrika Westrup

Summary, in English

Value is a key concept in public service logic. However, exactly what the concept of value brings to public services, where the value of a service cannot be linked to a cost or a payment, has not received much attention. In this article, examples are shown of how value is expressed empirically by a corpus based on interviews with various stakeholders in a municipal service context. The study presents the value concept as a thick concept, and as a way of approaching user-orientation, but only if several value perspectives and timeframes are included, and if the user’s perspective (not user-perspective) is highlighted.

Avdelning/ar

  • Institutionen för tjänstevetenskap

Publiceringsår

2024

Språk

Engelska

Sidor

1013-1032

Publikation/Tidskrift/Serie

Public Management Review

Volym

26

Issue

4

Dokumenttyp

Artikel i tidskrift

Förlag

Taylor & Francis

Ämne

  • Other Social Sciences not elsewhere specified

Status

Published

ISBN/ISSN/Övrigt

  • ISSN: 1471-9037