Malin Zillinger.

Biträdande prefekt, universitetslektor, docent

Malin Zillinger.

Naherholung und Tourismus an der schwedischen Ostseeküste

Rekreation och turism vid den svenska östersjökusten

• Dieter K. Müller
  • Malin Zillinger

Summary, in Swedish

The Baltic Sea coast is a primary recreation and tourism space for both Swedish population and incoming tourists, not least from neighboring countries. Depending on the geographical preconditions, activities in the littoral zone comprise both typical beach activities and boating, and bohemian lifestyle. Second homes are a common form of accommodation, attracting Swedes to the shore during summer- and wintertime.

• Institutionen för tjänstevetenskap

Tyska