Lena Eskilsson.

• Richard Ek
  • Johan Hultman

Summary, in Swedish

Boken behandlar hur platser idag paketeras och marknadsförs i syfte att attrahera besökare, företag och invånare. Bokens övergripande tema är platsens produktion och konsumtion: hur, var, när, varför och av vem? Boken kan ses som en handledning i platsens produktgörande, men är i första hand en kritisk och reflekterande diskussion om hur vårt förhållningssätt till omvärlden påverkas när platser blir kommersiella produkter.

I kapitlet diskuteras hur en specifik typ av sexualitet - (manlig) homosexualitet - kan användas som ett strategiskt verktyg för att göra en urban miljö attraktiv.

Avdelning/ar

• Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi
  • Institutionen för tjänstevetenskap

Publiceringsår