okt
Trendspaning 2022: Personalens roll i servicemötet

Trendspana med forskarna Kristina Bäckström och Ulf Johansson, båda från Lunds universitet, kring personalens roll i servicemötet och handelns framtida kompetensbehov.
”Servicemötet i butiken: Förändrade förutsättningar och nya utmaningar för personal”
I ett nyligen avslutat forskningsprojekt har Kristina Bäckström och Ulf Johansson studerat hur servicemötet i den fysiska butiken förändras till följd av nya kundbeteenden och ökad digitalisering. Vid trendspaningen presenterar de studiens resultat och reflekterar kring framtida utmaningar för handelns personal.
Fokus riktas bland annat på följande frågor: Hur har servicemötet och personalens roll i butiken förändrats? Vilka nya utmaningar finns och hur kan handelsorganisationen hantera dessa? Vilka framtida utmaningar väntar handelns personal?
Lyssna på forskaren Kristina Bäckström från Institutionen för service management och tjänstevetenskap vid Lunds universitet, när hon redogör för slutsatserna från projektet tillsammans med professor Ulf Johansson, deltagare i projektet och tillika föreståndare för Centrum för handelsforskning vid Lunds universitet.
I en efterföljande diskussion kring handelns framtida kompetensbehov medverkar också Handelsrådets vd Mats Johansson.
Läs slutrapporten och mer om forskningsprojektet Personalens roll i servicemötet: Utmaningar och förändringsarbete för handelns personal.
Denna aktivitet är en direktsändning.
Sändningslänken publiceras på Handelsrådets hemsida dagen före sändning.
Ingen anmälan behövs.
Det finns ett begränsad antal platser för den som vill komma fysiskt och vara med vid sändningen på Campus Helsingborg. För att anmäla sig som publik, mejla till ylva [dot] akesson [at] handelsradet [dot] se.
Sändningen spelas också in och läggs inom några dagar upp på Handelsrådets Youtubekanal.
Om evenemanget
Plats:
Digitalt
Kontakt:
ylva [dot] akesson [at] handelsradet [dot] se