
Erika Andersson Cederholm
Professor

Servicearbetets förvandlingar och förhandlingar
Redaktör
- Erika Andersson Cederholm
- Carina Sjöholm
Summary, in Swedish
En kritisk och reflekterande ansats, grundad i empiriska studier som sätter servicearbetet i sitt specifika sociala sammanhang, är en utgångspunkt i samtliga bidrag. Essä- erna illustrerar konkreta aspekter på servicemötesproble- matiken, såsom det ofta blir när det handlar om mellan- mänskliga relationer. En mängd motstridiga bilder av tjäns- tearbetets villkor är återkommande. bakgrunden till det flera av författarna skriver om är en diskussion om det individu- aliserade samhället som ofta betraktas vara i ständig för- ändring och där medborgarna förväntas förvalta sitt pund på bästa sätt. det handlar inte enbart om att navigera inom ekonomiska ramar, utan också om kulturella förväntningar och normer kring hur vi ska vara i både vårt yrkesliv och som medborgare.
Avdelning/ar
- Institutionen för tjänstevetenskap
Publiceringsår
2014
Språk
Svenska
Publikation/Tidskrift/Serie
Skriftserie Institutionen för service management och tjänstevetenskap
Volym
1
Fulltext
Dokumenttyp
Bok
Förlag
Institutionen för service management och tjänstevetenskap, Lunds universitet
Ämne
- Social Sciences Interdisciplinary
Status
Published
ISBN/ISSN/Övrigt
- ISBN: 978-91-982330-0-1