Elisabeth Högdahl.

Elisabeth Högdahl

Universitetslektor

Elisabeth Högdahl.

Berättad historia som utgångspunkt för innovativ platsutveckling : Ett samverkansprojekt mellan Helsingborgs stad och Lunds universitet

• Elisabeth Högdahl
  • Jessica Engvall

Summary, in Swedish

Rapporten behandlar ett projekt som utifrån samverkan undersökte möjligheterna att använda människors minnen och historia som utgångspunkt för att utveckla en plats, specifikt det hamnområde som omvandlas till området Oceanhamnen i Helsingborg genom utvecklingsprojektet H+. Människor med anknytning till hamnen intervjuades, arkivmaterial och annat samlades in. Materialet sammanställdes och blev utgångspunkt för en skiss till platsutvecklingsmodell.

Avdelning/ar

• Institutionen för tjänstevetenskap

Publiceringsår

2019-05-01