Elisabeth Högdahl.

Elisabeth Högdahl

Elisabeth Högdahl.

Vem bestämmer hur staden ska bli?

• Elisabeth Högdahl

Redaktör

• Maria Zackariasson
  • Magnus Öhlander
  • Oscar Pripp

Summary, in Swedish

Kapitlet behandlar medskapandets process i stadsutveckling. Bidraget beskriver utifrån olika aktörers perspektiv - tjänstepersoner, chefer och politiker - hur medskapandeprocesser inte bara handlar om relationen till invånarna, utan mellan olika aktörer inom en kommun. Kapitlet argumenterar för att medskapande inte endast kan handla om vilka tekniker som används för att skapa relationer med invånarna, utan att detta är en fråga för hela den kommunala och politiska organisationen. Kapitlet lyfter frågor om makt, hierarkisk osäkerhet och lyssnandets betydelse.

• Institutionen för tjänstevetenskap

2022-06

Sidor

Polarisering och samexistens : - kulturella förändringar i vår tid