Carina Sjöholm.

• Charlotte Hagström
  • Carina Sjöholm

Summary, in English

Trees are present in the everyday life of most people, as eye-catchers, meeting points, obstacles, etc. Memories of people, events, and actions are also often connected to specific trees. But the same tree may acquire a range of different meanings, depending on personal experience. Adopting an analytical cultural perspective, "Thinking Trees: An Ethnological Study of Narratives About the Meaning of Trees" focuses on the symbolic meaning of trees and the way people relate to them.

• Avdelningen för etnologi
  • Institutionen för tjänstevetenskap

Sidor

Lustgården