Studenter analyserar ForSea i årets sista Live-case

Foto på Forsea-färja i bakgrunden och CEO Kristian Durhuus
ForSeas CEO, Kristian Durhuus. Foto: ForSea.se

Årets sista Live-case ägde rum Lucia-veckan, där våra Service management-studenter fick besök av ForSea som driver färjeförbindelsen mellan Helsingborg och Helsingör.

Under kursen Strategi och Verksamhetsstyrning får studenterna varje år ett ”levande” praktikfall – ett Live-case att analysera. Syftet med kursen är att koppla ihop företagets omvärld och konkurrensförhållanden med intern organisation och styrning. Studenterna får i uppdrag att göra en total analys av företaget, dess strategiska marknadssituation, konkurrensfördelar, organisation samt interna styrsystem. Under två intensiva halvdagar i december fick studenterna träffa och lyssna till föreläsningar av

• Kristian Durhuus, CEO ForSea (Artikelbild)
  • Åsa Linde Tornée, Head of HR ForSea
    Foto på föreläsning, kvinna står längst fram och pratar.
    Åsa Linde Tornée, Head of HR pratade om organisation, evp, kultur och HR.
  • Susanne Kaarnimo-Knight, CCO ForSea
  • Anna Prytz, Head of Sustainability ForSea
    Foto på föreläsningssal, längst fram står två kvinnor och pratar
    CCO Susanne Kaarnimo-Knight och Anna Prytz Head of Sustainability pratade om Forseas kommersiella verksamhet, utmaningar, kundsegment och deras hållbarhetsarbete.

I januari presenteras resultatet.