Nytt namn på institutionen – ISM blir SES

Text "ISM" pil pekar på text "SES". Grafik.

Från och med januari 2023 heter vi Institutionen för tjänstevetenskap. I och med namnbytet av institutionen vill vi förmedla tydlighet, professionalism och närhet till forskningen.

Namnbytet innebär att "Service management" försvinner från institutionens titel. Våra kandidat- och masterprogram kommer fortfarande att heta Service management.

Namnbytet innebär också att vi ändrar vår förkortning som används till webbsidor och e-postadresser. Tidigare ISM (Institutionen för Service Management) blir SES (SErvice Studies, tjänstevetenskap på engelska). Det kommer fortfarande gå att skicka e-post till vår gamla adress samt besöka gamla länkar med ism.lu.se under en övergångsperiod.